Öppet Hus på hudikskolan den 17:e november!

Lördagen den 17:e november mellan kl. 11.00 och 13.00 öppnar vi upp hela Hudikskolan F-9.

Vi visar upp våra lokaler och ger er möjlighet att träffa pedagoger, rektorer och övrig personal. Vi erbjuder information, rundvandring i klassrum, exempel från skolarbeten m.m. Vi har våra grillar tända under hela dagen och bjuder alla besökare på korv med bröd!

Ställ ditt barn i kö redan idag!
Du har rätt att välja skola till ditt barn, såväl friskola som kommunal skola. Alla skolor är kostnadsfria för eleverna och har samma nationella mål och krav. På vår hemsida www.hudikskolan.se finner du en länk till ett webbformulär, under rubriken Ansök/kö. När du fyllt i formuläret och klickat på spara står barnet i kö till Hudikskolan. Det är först till kvarn som gäller vilket innebär att platserna går till de som har stått längst i kö. Det enda undantaget är om man har ett syskon som redan går på F-6, då har man syskonförtur. Vid antagning kontaktar vi vårdnadshavarna och erbjuder en plats.

Har du frågor om kö och antagning så är du välkommen att mejla oss på info@hudikskolan.se.

Om du är intresserad av hur det är att vara elev på vår skola eller är nyfiken på oss av andra skäl så är den 17:e november ett bra tillfälle att få svar på dina frågor.

Varmt välkomna!