Motivation skapar glädje och utveckling – på riktigt!

Om Hudikskolan

Det ska ha gjort skillnad att välja Hudikskolan – både som elev och som lärare. Vi lägger stor vikt vid relationer till varandra och eleverna. Vi jobbar i tighta arbetslag under ledning av dagligt närvarande rektorer. Vi har en flexibel arbetsplats och du kan som lärare välja om du har semester eller ferietjänst. Vi har ordning och reda både i klassrummen och i organisationen, på Hudikskolan jobbar vi med tydliga strukturer men stor individuell frihet. Vi är överens om viktiga saker – där det viktigaste är att du delar våra värderingar.

Hudikskolan och har en tydlig vision – att bli världens bästa skola. För att bli det behöver vi världens bästa lärare. Vårt värdegrundsarbete i kombination med vårt gedigna kvalitets- och utvecklingsarbete är framgångsreceptet för att vara både en bra skola och en bra arbetsplats. Vi har två tydliga mål för vår skola – att alla elever skall prestera på en hög nivå samtidigt som de utvecklas som människor.  Hos oss skall var och en kunna bli allt det man vill och har förutsättningar att bli. Vi letar just nu dig med motivation och rätt behörighet för ett antal olika årskurser och ämnen. Är du en skicklig lärare och en motiverande ledare som vill jobba tillsammans med andra i en utvecklande organisation mot gemensamma mål? Då är det dig vi söker.

Välkommen med din ansökan.

JUST NU SÖKER VI:

Här listas våra lediga tjänster efter ämne.

Varför jobbar vi här

Jag undervisar i matematik på Hudikgymnasiet.

Låt mig säga såhär. Tre saker sticker ut.
– En närvarande ledning som är synlig, tydlig och engagerad.
– Korta beslutsvägar och en familjär professionell atmosfär där hyfs och god ton råder.
– Det är svängrum under ansvar och just därför blir vi alla bättre. Du provar och utvärderar. Då känns det som du ”arbetar med de bästa”.

Vad gäller semestertjänsten kan jag sammanfatta den som ”flexibilitet på dina villkor”.

Jag är lärare för 1-3.

Det som stimulerar mig i mitt arbete är att jobba tematiskt. Att få följa eleverna genom sin skolgång och få vara en del i deras utveckling och till sist vårt utbyte med Hudikgymnasiet.

Här försöker vi knyta föräldrarna närmare, genom att göra dem delaktiga. Vi vill att de hälsar på. Då blir lärandet mer synligt. Dessutom är vi i personalen tillgängliga hela arbetsdagarna för varandra. Det gör att alla vet vad som pågår. Då blir det lättare att hjälpa och lyfta varandra.

Jag undervisar på Hudikgymnasiet i naturkunskap, geografi, musik och ljudproduktion.

Kortfattat kan jag sammanfatta atmosfären som en avslappnad trygghet, med ordning och reda.

Vi har semestertjänst men det är här inget negativt. Vår teamkänsla främjar ämnesöverskridande arbete och det gör att saker blir gjorda, utan stress.
Man får och har kontroll. Då blir resten av året lugnare och vi hinner mer. Exempel på det är min behörighet. Där varvade jag studier med jobbet och det var verkligen inga problem.

Här ser man potentialen i varje individ, även om de själva inte gör det.

Du?