Höstlan på novemberlovet

Höstlan på novemberlovet på Glada Hudikgymnasiet
27-28 OKTOBER FÖR ELEVER I ÅK 9 I HUDIKSVALL OCH NORDANSTIG

Information och anmälan hittar du på:

Den 27 och 28 oktober arrangerar Glada Hudikgymnasiets arrangörselever ett lan för att ge ungdomar i Hudiksvall/Nordanstig ett drogfritt event under höstlovet.
Eventet ska även främja skolarbetet så ett av kriterierna för att få delta är att eleverna ska vara godkänd/nått målen i samtliga skolämnen.

Johan Svahn på Glada Hudikskolan som är initivtagare till projektet, genomförde ett LAN med samma kriterier under våren med deltagare från Glada Hudikskolan och Glada Hudikgymnasiet.

”Vi fick bra resultat genom detta LAN där eleverna verkligen såg till att möta alla kriterier i skolan för att få delta .” säger Johan.

Nu vill vi utöka detta event och erbjuda skolungdomar som går i år 9 från andra skolor i Hudiksvall och Nordanstig för att se om vi kan motivera en större målgrupp att ge lite extra i sitt skolarbete.

”Vi hoppas kunna samarbeta med andra lärare, föräldrar och sponsorer för att kunna motivera ungdomar att lyckas i studier och få glänsa i sin e-sport.” fortsätter Johan.

Glada Hudikgymnasiets arrangörselever kommer också få ett tillfälle att utvecklas som arrangör då vi erbjuder föreläsningen ”Vad gör dina barn på nätet” till föräldrar. De arbetar med kurser såsom eventteknik, ungdomskulturer, fritid och friskvårdsaktiviteter och konferens & evenemang.